Træning med sjippetov

10. maj 2020 by Ingen kommentarer

Har du ikke haft et sjippetov i hænderne, siden du var barn, er det på tide. Træning med sjippetov er nemlig en sjov måde at forbrænde kalorier på, og det kan klares både udenfor og indenfor. Sjippetov findes især inden for kampsport som boksning, fordi det træner koordination mellem hænder og fødder. Men sjippetov kan bruges af alle, der vil have en sjov og simpel workout.

5 fordele ved sjippetov:

1.  Sjippetov er super konditionstræning, hvor du lynhurtigt får pulsen op og opnår en høj forbrænding. 

2.  Det er nemt at komme i gang. Træning med sjippetov kræver hverken store muskler eller vild kondition. Du kan starte stille og roligt ud og så øge både intensitet og sværhedsgrad, i takt med at du bliver bedre.

3.  Sjippetov vejer ikke ret meget, så du kan nemt have det med i tasken, når du fx tager på ferie eller i sommerhus.

4.  Sjippetov træner balancen. Teknikken til sjippetov kræver lidt øvelse, men når den først sidder der, er sjipning en effektiv balanceøvelse.

5.  Sjippetov kan bruges alle steder. Du behøver ikke et fitnessmedlemskab for at sjippe. Brug dit sjippetov på stuegulvet derhjemme eller ude i haven.

Hvilke øvelser kan jeg lave med sjippetov?

Sjippetov giver utallige træningsmuligheder for både begyndere og eksperter. Uanset hvilke øvelser, du kaster dig over, er det vigtigt, at du holder knæene bløde og fjedrende. En klassisk øvelse med sjippetov er let jog på stedet, som om du var ude og lunte en tur. Vil du have endnu mere cardio ud af dit sjippetov, så lav høje knæløft, mens du sjipper. Har du rigtig godt styr på din teknik, kan du prøve at hinke, hvor du skifter vægten fra fod til fod, eller slalom, hvor du hopper med samlede ben fra side til side.

Hvad træner jeg med sjippetov?

Sjipning er en fantastisk cardioøvelser, men det er faktisk også en god styrkeøvelse, der strammer kroppen op. Du bruger stort set alle muskler i kroppen, når du sjipper. Du træner biceps og triceps ved at holde sjippetovet i konstant bevægelse. Du træner mavemuskler ved at holde din core spændt, mens du hopper op og ned og frem og tilbage. Samtidig træner du stort set alle muskler i ben og balder, når du hopper i et konstant flow

16. juli 2019 Iform

Spred glæden

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *